TEMATSKA HUTBA ZA PODRUČJE MIZ JAJCE: “Islam je red, rad i disciplina”

  •  
  •  

TEMATSKA HUTBA ZA PODRUČJE MEDŽLISA IZ-e JAJCE, 1.02.2019.

Tema: «ISLAM JE RED, RAD I DISCIPLINA»

Hvala Allahu, dž.š., koji je sunetullahom-svojim zakonom uredio odnose među stvorenjima na Ovome svijetu.
Neka je salavat na pejgambera Muhameda, a.s., koji je sunetom-svojom praksom pokazao kako se postiže red, rad i disciplina u životu na Ovome svijetu.
Dovimo Allahu, dž.š., da pomogne Ademov, a.s., zurrijjet-potomstvo, Ibrahimov, a.s., millet-vjerozakon i Muhammedov, a.s., ummet-zajednicu muslimana.

Amna Kasum iz džemata Kasumi, MIZ Jajce, osvojila je prvo mjesto iz takmičenja „Hind 2019“ u kategoriji Sura El-Kehf – učenici od šestog do devetog razreda osnovne škole za područje MuftilukaTravničkog. Čestitamo muallimi Nisveti Kasumi njenoj učenici-kćerci na uspjehu, ali i muallimu Aliji-ef. Keški i njegovom učeniku-sinu na učešću u finalu takmičenja “Hind”, kao i ostalim učesnicima s područja Medžlisa Jajce u toku cijelog takmičenja. Učenje, čitanje, proučavanje, gledanje i slušanje Kur’ana je direktno dobro djelo kod Allaha. Molimo Allaha, dž.š., da ih nagradi za njihov trud.

Braćo, islam je red, rad i disciplina. Prirodni tok stvari predstavlja kosmos, a kosmos je uredio Allah, dž.š., to je red kojeg ako poštujemo borimo se protiv nereda. Islam je otkrivanje vjere i harmonije u svijetu. Zato Allah, dž.š., kaže: «I ne pravite nered na Zemlji, kada je na njoj red uspostavljen…» ( dio 56. ajeta iz sure El-A’raf ) ili u djelu 41 ajeta iz sure Rum se kaže: «Nered se pojavio na kopnu i na moru zbog onoga što ljudi rade…» Ne možemo uspostaviti red ako nema rada i discipline. Čovjekova bipolarnost: šejtanska i melekska mora biti harmonizirana da bi se na Zemlji uspostavio red. Čovjek se svojim ponašanjem može spustiti ispod nivoa šejtana jer ga Allah nije (pre)pustio kao šejtana do Sudnjega dana, pa ako radi zlodjela postaje gori od šejtana. Ali čovjek se svojim ponašanjem može izdići iznad nivoameleka jer ga Allah nije stvorio u njegovoj prirodi da radi samo dobro kao meleka, pa ako radi dobro, postiže taj stepen. Islam je vjera sredine i mjere. Sredina održava harmoniju, a mjera je štit od krajnosti. Svaka krajnost vodi u propast. Ili imamo one koji su u vjeri zastranili ili one koji nemaju veze sa vjerom. Preporuka Pejgambera, a.s., je da se u vjeri ne pretjeruje jer će vjera čovjeka savladati. Umjerenost je osigurava kontinuitet vrijednosti. Kao što državu ne može voditi bilo ko, nego filozof-umnik, i ne može braniti bilo ko, nego vojskovođa koji ima etiku, a onda srčanost i hrabrost-riječi su Platona, tako ni vjeru ne može tumačiti bilo ko, nego učenjak koji ima moral i znanje. Kada državu vode «narodni miljenici» a ne umnici, tada imamo anarhiju, kada državu brane plaćenici a ne vojskovođe i državnici tada imamo nestabilnost, kada vjeru tumače nepismeni pobožnjaci i pokvareni učenjaci tada imamo nemoral. Anarhija, nestabilnost i nemoral uzrokuju nered. Islam zahtjeva red i obavezuje muslimane da se bore svim svojim bićem protiv nereda. Reda nema bez odgovornosti i pravde. Odgovornost proizilazi iz prihvatanja obaveze, emaneta. Zato Allah, dž.š., kaže: «Allah vam zapovijeda da odgovorne službe onima koji su ih dostojni povjeravate…»(dio 58. ajeta iz sure En-Nisa)
Pravda je uslov jednakopravnosti. Ljudi su svojepravni u odnosu jedni spram drugih jer: «Allah zahtjeva da se svačije pravo poštuje…» (dio 90. ajeta iz sure En-Nahl)
Ne može svako uvoditi svoj red, nema moga i tvoga reda. Treba da poštujemo institucionalni red. Ne možeš ti «uvoditi» svoj red u džamiji, ne možeš govoriti gdje ko treba da sjedne, ko može doći a ko ne u džamiju. Nisi preuzeo obavezu i nisi odgovoran ni za što a hoćeš da «zavodiš» red. Moramo se uozbiljiti i preuzete emanete ispunjavati i pravedni spram sebe i drugih biti. Braćo, ako su nam naša prava uskraćena trebamo na pismen način zatražiti a ne činiti nered jer Allah ne voli one koji čine nered na Zemlji. Ljudi su spremni funkcije preuzeti ali ne i odgovorno obnašati.
Ako je neko dobio naše povjerenje da zastupa naša prava onda to treba opravdati, a ako ne može ili ne zna treba pošten biti pa odstupiti. Ako možemo prevariti ljude, jer ljudima se laž čini primamljiva jer ih najčešće ne obavezuje, sigurno ne možemo prevariti dragoga Boga. Kako ćemo Bogu dževap dati!? U vremenu u kojem živimo indolentnost i ravnodušnost su poput nepravde i nasilja koje se čini našem narodu. Rad je naređen-farz-obaveza svakoga od nas ko je sposoban. Pitamo se zašto je nemir prisutan u našim porodicama, mahalama i ulicama a discipline nemamo u našim životima, u našim kućama, u našim školama i u našim džamijama. Osnovno znanje nemamo: kako se u saf staje, kako se namazu pristupa, kako se naklanjava jer u mekteb nismo dolazili a ni predavanjima ne prisustvujemo. Kur’an učiti ne znamo a na kursu sufare i Kur’anane dolazimo. Hoćemo da mijenjamo svijet a nismo spremni promijeniti sebe. Hoćemo biznismeni i gazde da budemo a u podne ustajemo! Hoćemo jedinstveni da budemo a u džemat ne dolazimo! Hoćemo bereket a na sabah ne ustajemo. Hoćemo Allahovu milost a Kur’an ne učimo. Sudbinu i komšije za sve krivimo a za dogovaranje i iskreno druženje vremena «nemamo».

Jusufa Qaradavi je kazao: «Svaki čovjek je pastir i odgovoran je na prostoru koji mu je povjeren, makar i ne bio vladar. U okviru svojih odgovornosti dužan je da sudi pravedno. Prema tome, čovjekovo zastupništvo Allaha na Zemlji sadrži zahtjev uspostavljanja istine i pravde te usvajanje morala Uzvišenog Allaha, onoliko koliko je to čovjeku omogućeno.»

Pjesnik je kazao: «Mi krivimo vazda zeman, a krivda je sva u nas. Jer da zeman progovori šta bi našo krivi nas.»

Moj Bože, iako su Tvoja blagost i milost svuda prosute svijetom, a Tvoje ljepote ispunjavaju naše postojanje, znamo da ti nisi ničemu sličan, jer Ti si Plemeniti Stvoritelj, a sve ostalo su samo Tvoja stvorenja. Ti si Izvor svijetlosti a ona svjetlosne zrake. Ti si beskrajni okean, a oni potočići u srcu planina. Sve je nesavršeno, a Ti si savršen, sve je ograničeno, a Ti si neograničen, sve je nemoćno, a Ti si moćan, sve je prolazno, a Ti si vječan. Tako ti tvoje milosti, tvoje moći i tvoga miljenika Muhammeda, a.s., smiluj nam se i ujedini naša srca u Tvojoj vjeri, i omili nam red, rad i disciplinu. Omili nam islam i da dostojni budemo: Ademovog, a.s., zurrijjeta, Ibrahimovog, a.s., milleta i Muhamedovog, a.s., ummeta. Amin!

Zehrudin-ef. Hadžić, glavni imam


  •  
  •